RepRapBuilding.INFO

Het is nu di 21 mei 2013, 16:51

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: even voorstellen
BerichtGeplaatst: zo 22 apr 2012, 22:21 

He Ramon is dit de versie 2 met de lu88 lagers? Ik ben benieuwd hoe bij jou de x motor vast zit. Ik moest 10mm afstandbusjes plaatsen om de 5T riem goed in line te krijgen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 23 apr 2012, 12:19 

pa0akv schreef:
He Ramon is dit de versie 2 met de lu88 lagers? Ik ben benieuwd hoe bij jou de x motor vast zit. Ik moest 10mm afstandbusjes plaatsen om de 5T riem goed in line te krijgen.

Versie 2 met LM8uu, X motor zit gewoon vast aan het bracket, dan heb je waarschijnlijk je idler te ver naar buiten geplaatst, of je extruder assembly op je x-carriage zit verkeerd om.. (of andersom)

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 23 apr 2012, 21:29 

Bedankt voor je reaktie Ramon kan jij een foto maken van de x as want ik snap niet goed wat er mis is bij mij. Weet ook niet hoe ik een foto kan bij voegen om mijn opbouw te laten zien....

Groet Andre

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 24 apr 2012, 08:50 

Dan zal ik mij ook maar formeel introduceren :-)

Mijn naam is Michael Hensen,
Ben al een paar jaar bezig met het bouwen en printen van de Reprap 3D printers..
Ben ondertussen aan mijn 3de versie en kan goede prints tevoorschijn krijgen.

De volgende build staat al bij de post klaar voor bezorging en dat is de OrdBot Hadron.
Hopelijk zal dat er voor zorgen dat vibraties bij snelle bewegingen uit den boze zijn.. Net als met de Mendel90..

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 24 apr 2012, 09:45 

Leuk detail: De Prusa van Michael is de vader van mijn Prusa en de opa van mijn Mendel90 :)

Momenteel de enige foto die ik heb, als je iets specifieks wil zien, laat het even weten.

Edit: Ik denk dat ik je probleem al snap.. je moet de pulley van je X-as andersom monteren.. dus met de brede kand (nuttrap) naar buiten, niet naar binnen.
Dan gebruik je de motor voorkant als geleiding.
Afbeelding

Afbeelding

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 25 apr 2012, 18:52 
Beheerder

mhensen schreef:
De volgende build staat al bij de post klaar voor bezorging en dat is de OrdBot Hadron.
Hopelijk zal dat er voor zorgen dat vibraties bij snelle bewegingen uit den boze zijn.. Net als met de Mendel90..

Dag Michael, heb je die OrdBot besteld bij Bart van http://www.buildlog.net ???
Op die site zit ik al heel lang mee te volgen om mijn eigen laser te bouwen 8-) ... maar eerst maar eens die Prusa afwerken.
En welkom trouwens!

GreetZ,
David

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 25 apr 2012, 19:20 

Thanks en klopt helemaal, deze komt van Bart van BuildLog.

In totaal geen vergelijk met de prusa mogelijk :-) Heb hem nu in ieder geval in elkaar staan en het loopt zo veel soepeler als elke andere printer die it tot nu toe in elkaar heb gezet..
De makerslides zijn echt top ...

Moet nog een aantal dingen doen... Zoals een bracket voor de wade extruder.. de bijgeleverde bracket is voor de makergear prima maar voor alle extruders met de nema17 aan de achterkant is het moeilijk.
En dan Leadscrews ipv draadeind.. ook dat zal schelen.. Dan alle bedradingen in de balken, gaatjes heb ik al geboord en passen.. en dan heb ik een 'cleane' 3d printer..!

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 28 apr 2012, 19:50 

Hoi ik ben Nico Verduin, 55 jaar jong. Ooit gefascineerd door "de wereld draait door", inmiddels mijn eigen Mendel Prusa gebouwd. Deed het tot vandaag niet lekker. Bleek dat de verbinding naar de hot-end haperde. Gerepareerd. Nu doet de X-motor het maar in een richting. Dus heb nog wat uit te zoeken (vermoedelijk de opto-stop). Maar is geweldig om vanuit Autocad Inventor 3D ontwerpen te maken en dan via Repetier Host (+Slic3R) een print te maken. Blijf het geweldig vinden

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 28 apr 2012, 20:29 

Hoi Sicarius inderdaad de 10mm busjes voor de x stepper zijn nodig als het tandwiel "goed" om is gemonteerd.Ze zijn niet nodig als je jouw tekening aanhoud......
Ik wacht nu op de electronica,bij Bazzz besteld,en dan kan ik de printer verder inregelen.

Bedankt voor de tip,groet Andre

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 28 apr 2012, 20:43 

nicoverduin schreef:
Hoi ik ben Nico Verduin, 55 jaar jong. Ooit gefascineerd door "de wereld draait door", inmiddels mijn eigen Mendel Prusa gebouwd. Deed het tot vandaag niet lekker. Bleek dat de verbinding naar de hot-end haperde. Gerepareerd. Nu doet de X-motor het maar in een richting. Dus heb nog wat uit te zoeken (vermoedelijk de opto-stop). Maar is geweldig om vanuit Autocad Inventor 3D ontwerpen te maken en dan via Repetier Host (+Slic3R) een print te maken. Blijf het geweldig vinden

Hoi Nico, als je X as maar 1 kant op wil dan denkt de firmware dat je opto "aan" staat terwijl hij "uit" is, dat kun je omdraaien in de meeste firmware (met een "true" of "false")

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]